Politica de retur

POLITICA DE RETUR

 

Reguli generale privind returnarea produselor

 

În conformitate cu OUG nr. 34/2014, în cazul în care nu sunteți mulțumit/a de produsul primit, aveți posibilitatea de a-l returna în termen de 14 zile calendaristice de la primire, fără penalități și fără a fi necesară invocarea unui motiv. Singurul cost pe care va trebui să-l suportați este taxa de transport pentru returnarea coletului, cu excepția cazului în care transportul returului este suportat de către KOOKOO.

 

Dacă ați decis să returnați integral o comandă, este necesar să ne comunicați intenția de returnare în termen de maxim 14 zile de la data livrării produsului/produselor comandate prin folosirea Formularului de retragere disponibil pe SITE sau prin orice altă metodă în scris (spre exemplu prin transmiterea unui e-mail), din care să rezulte intenția dumneavoastră neechivocă de a vă retrage din contractul la distanță încheiat cu KOOKOO.

 

Este de preferat ca returul să fie efectuat în ambalajul original al acestuia. În cazul returnării produsului în alt ambalaj decât cel în care produsul a fost livrat, returul va fi acceptat dacă produsul nu prezintă urme de uzură, nu este deteriorat, are toate etichetele atașate și este complet – inclusiv cu accesorii, certificat de garanție, manual de instrucțiuni, etc.

 

Din rațiuni de igienă și protecția sănătății CLIENȚILOR noștri precum și din cauza imposibilității de a recomercializa anumite produse ca fiind „noi” sau cu păstrarea calităților de comestibilitate, băuturile desfăcute și în general, toate produsele comestibile desfăcute sau scoase prin desigilarea ambalajului original al acestora, nu se returnează. Pentru clarificare, atâta timp cât produsele nu sunt desigilate sau desfăcute sau pot fi recomercializate ca fiind noi, iar integritatea acestora nu este afectată ca urmare a modului de utilizare sau întrebuințare a produselor de către CLIENT, dreptul de retur este asigurat.

 

Pentru restituirea de către KOOKOO a contravalorii produsului returnat, este necesară transmiterea de către dumneavoastră a unui cont bancar (IBAN) în care vom vira suma achitată la plasarea comenzii. În orice caz, KOOKOO va restitui în contul IBAN indicat suma achitată întocmai pentru produsul/produsele comandate. Excepție de la plata oricărei taxe de transfer o constituie situația în care CLIENTUL solicită în mod expres care KOOKOO, să efectueze rambursarea într-o anumita valută sau într-un cont din străinătate. În această situație, KOOKOO, în relație cu Banca agreată, poate refuza transferul sumei, iar în eventualitatea acceptării efectuării transferului, comisionul/comisioanele aferente vor fi achitate de către CLIENT.

 

Vă vom restitui contravaloarea produsului returnat în maximum 14 zile calendaristice din momentul în care returul dumneavoastră ajunge în depozitul nostru. Restituirea sumelor achitate se va efectua prin transfer bancar, chiar dacă plata a fost achitată ramburs (cash la curierul care a livrat coletul). În cazul în care ați achitat produsul online, prin card bancar, vă vom restitui suma aferentă produsului returnat în același cont bancar din care ați efectuat plata sau în orice caz, prin aceeași modalitate de plată ca și cea folosită de către dumneavoastră pentru tranzacția inițială, din care va putem retrage în măsura în care sunteți de acord, taxa de transport pentru returnarea coletului.

 

Toate retururile vor fi trimise la Darkstore-ul nostru de la Gara de Nord la adresa Vespasian nr.59, sector 1, Bucuresti. Astfel, retururile trimise pe adresa unui punct de lucru fizic KOOKOO ori aparținând proprietarului acestuia nu vor fi procesate, sediul operațional la care produsele vor fi primite fiind adresa susmenționată.

 

KOOKOO are dreptul de a refuza returul în următoarele situații:

    • În cazul înlocuirii produsului achiziționat cu un alt produs având alte specificații sau de un tip diferit;
    • În cazul în care cererea de returnare depășește termenul de 14 zile lucrătoare prevăzut mai sus;
    • În cazul în care se returnează un produs care nu este în aceeași stare în care a fost livrat, respectiv având toate etichetele intacte împreună cu toate documentele care au însoțit produsul/produsele returnat(e);
    • În cazul în care au fost returnate produse care nu pot fi recomercializate ca fiind „noi” având în vedere că au fost desigilate sau desfăcute din ambalajul original al acestora și astfel devin perisabile de la data desfacerii și pot pune în pericol integritatea fizică a altor CLIENȚI în eventualitatea recomercializării acestor produse (este cazul produselor comestibile precum și al băuturilor alcoolice).

     

    Nu vor fi acceptate la retur următoarele produse, în funcție de existența acestora pe website la un moment dat (enumerarea nu este limitativă):

    - Etichetele de identificare ale produsului sau ale ambalajului sunt deteriorate sau lipsesc;

    - Produsele care prezinta urme de uzura și nu mai pot fi comercializate ca fiind „noi”;

    - Produsele sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator;

    - Bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid și care sunt special marcate sau semnalizate corespunzător;

    - Bunuri care sunt, după livrare, potrivit naturii și utilității acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente sau substanțe (inclusiv contact cu aerul, fiind cazul unor produse de igienă corporală).

     

    Dacă se constată că nu sunt îndeplinite condițiile menționate mai sus, contravaloarea produselor returnate nu va fi achitată de către KOOKOO CLIENTULUI, iar coletul va fi retrimis către CLIENT acesta urmând să suporte și costurile de reexpediere a produsului/produselor.

     

    Reguli particulare aplicabile returnării produselor alimentare

    Produsele din categoria produselor alimentare (comestibile), pot fi returnate în anumite condiții, care diferă de termenele si condițiile de retur ale altor categorii de produse care au o durata de utilizare îndelungată sau produse care nu expira cum este cazul produselor nealimentare. Termenele de retur ale produselor alimentare comercializate de KOOKOO sunt precizate in tabelul următor:

     

    CATEGORII DE PRODUSE

    TERMENE SI CONDITII DE RETUR

     

    - produsele din categoria băuturilor trebuie să includă toate ambalajele originale cu care a fost livrat produsul comandat, respectiv ambalajele provenite din fabrica precum si orice ambalaj secundar; astfel, produsele nu pot fi desigilate (capacul desfăcut sau alte elemente ale ambalajului desprinse) sau devidate;

     

    returul trebuie sa fie realizat în termen de maxim 72 de ore de la data la care clientul a informat în scris KOOKOO despre intenția sa de retur; costul returului va fi suportat de către client, conform Politici de retur.

    - produsele sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății, precum produsele îmbuteliate sucuri, băuturi alcoolice), desfăcute/desigilate de client;

    - produse care, după livrare, dacă sunt desigilate/desfăcute pot fi amestecate în mod inseparabil cu alte elemente care le pot reduce sau încheia perioada de valabilitate;

    - produsele accizabile marcate cu timbre sau alte marcaje specifice în conformitate cu legislația în vigoare, a căror ambalaj, timbru sau etichetă, au fost deteriorate sau dacă aceste produse au fost desigilate (spre exemplu produse alcoolice).

     

     

     

     

     

    - returul acestor produse nu este posibil;

    - produsele conservate care nu au capacul ermetic închis, sau cutia metalică nu este deformată (se admit ușoare deformări la corp, dar nu la falț), cutia metalică prezinta pete negre sau de rugină, exfolieri sau zgârieturi ale peliculei de lac (este admisă o ușoară marmorare datorită sulfurii de staniu;

    -  nu sunt corpuri străine in conservă sau alte semne de alterare, respectiv mucegai sau fermentare si nu prezintă gust si miros străin: de afumat, de ars, fermentare, mucegai, sau gustul amar sau acru.

    - returul trebuie sa fie realizat în termen de maxim 72 de ore de la data la care clientul a informat în scris KOOKOO despre intenția sa de retur, daca produsele au fost livrate în aceste condiții. In acest caz, costul returului va fi suportat de KOOKOO. In cazul in care produsele au fost afectate si prezinta unele dintre defectele menționate sau calitatea produsului este afectată astfel cum am specificat, returul nu poate fi realizat.

     

    Returul poate fi realizat in condițiile prezentei Politici, numai prin curier, cu informarea prealabilă a intenției de retur transmisă de CLIENT in atenția KOOKOO. Costurile de retur revin CLIENTULUI.

    8.8.6. In condiții speciale, cum ar fi existenta unor măsuri restrictive sau limitative precum cele impuse de autoritățile statului sau de necesitatea imperativă a afacerii, cum sunt evenimentele imprevizibile (forță majoră sau caz fortuit), timpul de livrare poate fi extins fată de termenele legale sau termenele de livrare inițial estimate la data plasării comenzii. De asemenea, condițiile de livrare pot fi modificate in funcție de deciziile personalului care efectuează transportul coletelor si livrarea acestora, caz in care vă vom notifica in cel mai scurt timp prin mijloacele puse la dispoziție cu privire la noile informații privind data livrării si condițiile de livrare/preluare a produselor comandate.

     

    © KOOKOO: Noiembrie 2021